Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wojciech Surmacz kolejną kadencję ma być prezesem Polskiej Agencji Prasowej

Wojciech Surmacz jest jedynym kandydatem na prezesa PAP, zgłosił go Krzysztof Czabański (fot. Jakub Kamiński/East News)

Wojciech Surmacz pozostanie prezesem Polskiej Agencji Prasowej na kolejną kadencję – dowiedział się "Presserwis".

Czteroletnia kadencja Wojciecha Surmacza upłynęła, a jego mandat wygasa z dniem zatwierdzenia sprawozdania finansowego agencji za 2022 rok. W porządku zwołanego na wtorek posiedzenia Rady Mediów Narodowych znalazł się punkt o podjęciu decyzji personalnych dotyczących władz PAP.

Czytaj też: Świrski stwierdził, że TVN nadmiernie eksponował lokowanie wody. Nadawca dostał karę

Z informacji "Presserwisu" wynika, że jedynym kandydatem na prezesa PAP jest Wojciech Surmacz, kierujący agencją od stycznia 2018 roku. Kandydaturę Surmacza zgłosił przewodniczący RMN Krzysztof Czabański, a jego wybór jest formalnością, bo większość w Radzie mają politycy Prawa i Sprawiedliwości.

Brak zmian w kierownictwie PAP

Na członka zarządu PAP nie został zgłoszony Łukasz Świerżewski, który wszedł do zarządu agencji w październiku 2018 roku. – Nieeleganckie byłoby odnoszenie się do przyszłego składu zarządu PAP przed decyzją RMN – ucina Świerżewski.

W zeszłym tygodniu Marek Rutka, poseł Lewicy i członek RMN, mówił "Presserwisowi", że nic nie wskazuje na to, żeby nastąpiły zmiany w zarządzie PAP. "Oczywiście, biorąc pod uwagę nieprzewidywalność tej władzy, zawsze taka ewentualność jest, ale nie zakładam, żeby w czasie kampanii wyborczej wymieniano kierownictwo PAP" – skomentował Rutka.

Czytaj też: TVP i Eurozet wśród mediów, którym resort klimatu i środowiska najwięcej płacił za kampanie społeczne

Wojciech Surmacz przed pracą w PAP, od maja 2017 roku, był wicedyrektorem Programu III Polskiego Radia. Wcześniej, od listopada 2016 roku, kierował naczelną redakcją gospodarczą Polskiego Radia. W latach 2014-2016 był redaktorem naczelnym "Gazety Bankowej" i serwisu wGospodarce.pl (oba media należą do Fratrii). Przez trzy lata pracował jako dziennikarz w miesięczniku "Forbes" (Ringier Axel Springer Polska). Jest autorem głośnego tekstu "Kadisz za milion dolarów" opublikowanego w tym magazynie w 2013 roku. W latach 2007–2011 Surmacz był dziennikarzem tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska), a od 1998 do 2007 roku pracował w dzienniku "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska).

Wojciech Surmacz był jednym z bohaterów maili, które wyciekły ze skrzynki ministra Michała Dworczyka, a które ujawnił serwis Poufnarozmowa.com. Premier Mateusz Morawiecki prosił szefa PAP o znalezienie "sprytnego dziennikarza", który przeprowadzi wywiad z tezą z prezydentem Andrzejem Dudą. Z kolei Andrzej Pawluszek, ówczesny sekretarz premiera, sugerował załatwienie u Surmacza kolejnego korzystnego dla rządu wywiadu. Dodawał, że "łatwo to załatwić".

Czytaj też: Apel Rady Przedsiębiorczości ws. ataków na niezależne media. "Mówimy twarde nie!"

(KOZ, 27.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.